Skicka e-post  |  Kundtjänst öppettider: Vardagar 09 - 19   | 0433-141 00 
Kvalité, service & omtanke - Vår styrka i över 60 år

Mina sidor  |   Kundtjänst   |   Om oss   |  Kundtjänst öppettider: Vardagar 09 - 19   |  0433-141 00

Skicka e-post Nya Öppettider! | Telefon 0433-141 00

Varukorgen är tom

Hem / Kundtjänst / Villkor

Gränsbygdens allmänna villkor

1. Köp
Bekräftelsen görs senast 48 timmar efter att beställningen mottagits via e-post eller telefon. Efter fredag, helgdagsafton och helgdag sker bekräftelse senast klockan 18.00 första följande vardag. Alla beställningar görs på vår webbplats. Om ni ej tillhandahållit bekräftelse på er order inom 48 timmar, vänligen kontakta Gränsbygden. 

Vi erbjuder alltid:
- 14 dagars ångerrätt - Läs mer här - Ångerrätt
- Bytesrätt till en annan vara

Avgifter för frakt tillkommer. Vidare tillämpar vi ett års fabriksgaranti och tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Telefonnummer till vår kundtjänst är 0433-141 00 och e-post info@gransbygden.se

Gränsbygdens Köpcentrum AB förbehåller sig rätten att justera priser och data utan särskild förvarning. Priset vid ordertillfället är det som gäller, förutsatt att det inte är ett skrivfel. Vi reserverar oss för slutförsäljning, skrivfel, bildfel samt eventuella leveransförseningar. Inga krav kan ställas mot Gränsbygdens Köpcentrum AB p.g.a. andra kostnader som drabbat kund, vid exempelvis leveransförseningar (exempel på "andra kostnader"; hantverkare o. dyl.)

Genom att placera din order på www.gransbygden.se medger du ditt samtycke till att motta vårt nyhetsbrev via e-mejl. Samtidigt ger du oss tillåtelse att spara och använda dina personuppgifter. Du kan när som helst avanmäla dig från nyhetsbrevet och ta tillbaka ditt samtycke till behandling av persondata.

Längst ner på sidan kan du se en film hur du lägger in en order i vår webbshop.

2. Leveranstid
Leverans av varor som finns på lager sker i regel inom 3-12 arbetsdagar. Beställningsvaror har en leveranstid på cirka 2-8 veckor. 

Försäljningen är på topp!
Leveranstiden ligger för närvarande upp  till 8 veckor på vissa produkter.

Vi har ett högt tryck på telefonen så vi uppmanar er att maila oss istället.

Eventuella restnoteringar kan uppstå, vilket kan ge en fördröjd leveranstid som Gränsbygden ej kan påverka. Ersättning utgår inte pga leveransförseningar men man kan som kund välja att avstå från sin beställning om det skulle uppstå. I de fall vi inte själva lagerför produkten och det visar sig att produkten inte finns i vår leverantörs lager alternativt om den har utgått ur vår leverantörs sortiment får kunden genom aktivt val själv avgöra om vi ska leverera annan produkt eller om vi skall återbetala inbetald köpeskilling. Ersättning för täckningsköp eller annan ersättning utgår inte. 

Vid beställning av mer än en produkt kan leveransen ske vid olika tillfällen. Förlorad arbetsinkomst eller dylikt ersätts inte.

Fjäråskupan har en leveranstid på ca 3-6 veckor, eftersom deras fläktar handbyggs efter beställning. Miele och Smeg har en leveranstid på ca 4-6 veckor utöver den vanliga leveranstiden.

3. Leveransätt och fraktkostnad
Hemleverans innebär att paketet levereras under dagtid till den adress Ni anger och priset är 495 kr per ordertillfälle. I regel lämnar chauffören ett tidsintervall på cirka 4 timmar då man behöver vara vid leveransadressen. Leverans sker endast inom Sverige. Vi levererar till dörren eller porten (godset lämnas vid port alternativt tomtgräns). Leverans avser markplan till markplan, ingen inbärning. Chaufförerna bär alltså ej in eller ut kundens produkter, utan det är kundens ansvar. Installation ingår ej om inget annat anges. Vid leverans till exempelvis lägenheter så avställes varorna bredvid lastbilen. Mindre produkter kan komma att lämnas till uthämtningsställen. Det tillkommer extra vid leverans till öar, kontakta oss för mer information. Retur kostar minst 395 kr. Gör ni en adressändring efter godset lämnat Gränsbygden kostar adressändringen 495:-.

Vi beställning av installation och inbärning är det kundens ansvar att se till att det är förberett enligt avtalat. D.v.s att installatören/leverantören enkelt ska kunna komma i lägenhet/hus med produkt och installera. 

Inbärning- och installationsavgift återbetalas inte av Gränsbygdens Köpcentrum vid bomleverans. D.v.s att transportören inte kan installera eller bära in produkten enligt avtalat. Är ni som kund osäker innan leverans så ring till oss eller transportören för att få klarhet.

4. Betalning
Gränsbygden Köpcentrum redovisar alla priser inklusive moms, med reservation för tryckfel. Avgift för frakt tillkommer enligt ovan. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer. 

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du
ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Gränsbygden Köpcentrum AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. 

5. Garanti
Gränsbygden Köpcentrum säljer alla produkter med ett års garanti. Gränsbygden Köpcentrum har mycket omsorgsfullt valt ut sina samarbetspartners på detta område och vi har uteslutande valt serviceverkstäder godkända av de fabrikat vi representerar. Garantisedel utgörs av kvittot ( vilket skickas via mejl eller brevpost på varje beställning ). Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

6. Ångerrätt
Som kund har Ni alltid 14 dagars ångerrätt. Ångertiden börjar från den dag Ni mottagit varan. Om Ni ångrar Ert köp och returnerar varan till oss i väsentligt oförändrat skick, återbetalar vi köpbeloppet snarast minus fraktkostnaden, dock senast 14 dagar efter mottagande av den returnerade varan. Är emballaget brutet dras det av 30% av köpsumman vid en retur plus fraktavgift.

Varan skall returneras i en transportsäker förpackning liknande originalförpackningen. Vi rekommenderar Er därför att spara originalförpackningen i avvaktan på Ert beslut om köp. Vid retur svarar kunden för kostnaderna i samband med returen. Kund ansvarar för att godset ej skadas. Vi löser ej ut retur som är belagda med efterkrav eller fraktkostnader. 

7. Reklamation

Vi ansvarar för att varje försändelse okulärbesiktigas innan den skickas till Er. Skulle varan ändå vara felexpedierad eller alternativt vara skadad när den anländer till Er så åtar vi oss givetvis att kostnadsfritt åtgärda skadan. Det är viktigt att Ni gör en korrekt anmälan. Vid mottagandet ber vi Er att okulärbesiktiga varan och vid eventuella skador vill vi att Ni notera detta på fraktsedeln.

VIKTIGT - om ni ser synliga fel på er produkt vid mottagandet, anmäl det direkt till chauffören, annars utgår inte ersättning transportskador skall även anmälas till oss. Er anmäla för skador och transportskador ska anmälas inom 6 dagar från mottagandet av leveransen. Vänligen kontrollera etiketten, på den obrutna förpackningen, att Ni fått rätt vara enligt Er beställning. Vi ber Er att inom 3 dagar anmäla om Ni fått fel vara, så vi omgående kan byta till rätt vara. Framför allt ber vi Er bryt ej förpackningen om vi ska byta varan.

8. Företag & offentlig förvaltning
Gränsbygden Köpcentrum ger företag och offentlig förvaltning möjlighet att handla mot faktura med betalningsvillkor 30 dagar netto. Se mer information på punkt 4. För att detta skall vara möjligt behöver vi kompletta uppgifter om företaget. Var vänlig och ta kontakt med oss för mer information.

9a. Leveransanvisningar med fraktbolaget Bring.

Fraktbolaget kontaktar dig i regel dagen efter godset lämnat vårt lager med ett aviserings-SMS eller samtal. Svarar du inte på den dagen, får du en påminnelse dagen efter. Du ska alltid svara på sms:et och godkänna datum och tid som har föreslagits. Bring lagerhåller dina produkter i tio dagar utan kostnad, därefter kostar det 109 kr per dygn som du själv står för. Du kan ange vid din beställning om du önskar några speciella leveransdatum.

Adressändring efter produkten/produkterna lämnat vårt lager kostar 99 kr.

9b. Transportskador

OBS!
Om ni ser synliga fel på emballaget vid mottagandet, ANMÄL DIREKT till chauffören och säkerställ att det noteras på kvittensunderlaget, annars utgår inte ersättning. Transportskador skall även anmälas till oss. Er anmälan för skador och transportskador ska anmälas inom 6 dagar från mottagandet av leveransen. Anmälan görs till transportskada@gransbygden.se och ska innehålla bilder på skadan, ordernummer/kundnummer, information om när skadan upptäcktes och hur ni önskar gå tillväga. Ta vara på alla tillbehör och emballage. Produkten kan antingen bli utbytt eller repareras beroende på skadans omfattning.

10. Dataskyddsreformen (GDPR) 

Som kund till oss skall du veta att alla uppgifter om dig behandlas ansvarsfullt och enbart användes i våra affärsrelationer. De uppgifter vi har om dig är endast de du själv lämnat oss i samband med en affärshändelse. Vi visar här ett utdrag ur vår datasäkerhetspolicy. 

Kunder: Alla kunduppgifter såsom order, orderbekräftelse, fakturor och övrig korrespondens används endast inom företaget och i kontakt med respektive kund, eller i samband med exempelvis garantiarbeten som utförs av anlitat serviceföretag. Endast de uppgifter kunden själv lämnar sparas/registreras i vårt system. Beroende på dokumentets art sparas dokumentet i max 10 år eller i enlighet med aktuell lagstiftning. Mailväxling sparas i max 3 år. Inga kunduppgifter används för annan marknadsföring mot kunden eller lämnas till annan marknadsföring I och med att kunden själv lämnar uppgifterna är de för oss att betrakta som godkända för oss att spara/registrera.

Trygghet
5000 m² butik med outlet!
Matvaror, vitvaror, ljud & bild, kläder & skor, lampor & mattor och mycket mycket mer!
Leveranstider på produkter

Lagervaror 

Skickas inom 1-3 vardagar


Beställningsvaror 

Skickas inom 1-4 veckor


Ring oss gärna på 0433-14100 för mer information!


Få först. Betala sen.

Smidigare kan det inte bli

Öppettider

Öppettider kundtjänst

Mån - Fre 9:00 - 18:00

Öppettider butik

Mån - Fre 9:00 - 18:00
Lördag 10:00 - 16:00 
Söndag 12:00 - 16:00

_______________________

För öppetider i chark- och livsmedelbutik, Klicka Här

”icon”Vi har service över hela landet

Kontakta service här »

Beställ på nätet och hämta    dina varor själv samma dag! 

Snabbt och enkelt!
Du hämtar dina varor på Råstorpsvägen 12 i Markaryd.


Här finns också vår stora butik        och outlet (5000m²),
där du kan fynda mängder av produkter till ännu bättre priser.

Bästa tider att ringa 

12:00 - 13:00

14:00 - 19:00


Svårare tider att nå fram

09:00 - 12:00

13:00 - 14:00


På måndagar kan det vara längre telefonkö under hela dagen. Max väntetid ska vara 6 minuter. Om det överstiger den tiden rekommenderar vi dig att fylla i vårt kontaktformulär istället. Du kan även ringa vid ett senare tillfälle.

Säkra och förmånliga betalningar hos oss på Gränsbygden.se

Få hem varorna först och betala sedan.

Kvalité, service och omtanke
– vår styrka i över 50 år

Nu lanserar vi vårt framgångsrika             märkesvarukoncept som vi hoppas att                        fler svenskar får möjlighet att ta del av.                      Vår filosofi är enkel -                                                  bra produkter till konkurrenskraftiga priser.             

Vår styrka och framgång i över 50 år! 

» Läs mer om Gränsbygden

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna och fina rabatterbjudanden direkt i din inkorg!

Copyright © 2018 Gränsbygden Köpcentrum AB   |   Råstorpsvägen 12, 285 93 MARKARYD   |   Tel 0433-141 00   |   E-post: info@gransbygden.se

ALLA PRISER I SVENSKA KRONOR INKL MOMS